اثرگذاری‌های مسئولانه و غیرمسئولانه

نگاهی به رفتار اینفلوئنسرهای سفر در اینستاگرام
اینفلوئنسر بسیاری از مفاهیم را تحت تأثیر قرار داده‌اند و در مواقعی مفاهیمی جدید به دنیای ما اضافه کرده‌اند. صنعت تبلیغات در دنیا توجه خاصی به آن‌ها دارد. نقش آن‌ها در حوزه تبلیغات تا جایی پررنگ شده است که رویدادهای متعددی با حضور آن‌ها برگزار می‌شود و حتی مقام‌های دولتی نیز حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز می‌کنند
عکس: Civitatis

آن‌ها مدیران زندگی ما هستند. همان کسانی که به ما می‌گویند چه کار کنیم. به چه چیز فکر کنیم. به چه مسئله‌ای واکنش نشان دهیم. چه موضوعی برایمان مهم باشد و چه موضوعی نه. ساعت‌ها می‌توانند ما را گوشی‌به‌دست مسحور خود کنند تا لایوهایشان را تماشا کنیم. آن‌ها رؤیاهای ما را زندگی می‌کنند. آن‌ها هستند که به ما می‌گویند چطور آرایش کنیم، چطور غذا بپزیم، چه بخوریم، چطور لباس انتخاب کنیم، چطور به مسافرت برویم، چه هدیه‌ای به دوستان‌مان بدهیم، کجا برویم، از کجا خرید کنیم و… .

نزدیک به ده سال پیش یک پلتفرم ساده، با امکان ویرایش تصویر با آن قاب‌های مربع ساختارشکن و فیلترهای جذاب دل همه کسانی را که به تصاویر و حرف‌زدن با زبان تصویر علاقه داشتند برد. آن روزها به‌خیال‌مان قرار بود این فضای جذاب، دنیای سرگرمی ما را رونق دهد، بنا نبود تبدیل به هیولایی مهارنشدنی شود که دنیایمان را ببلعد و تا این اندازه مسخ‌مان کند. اینستاگرام امروز فقط یک پلتفرم سرگرم‌کننده نیست، بلکه تبدیل به یک رسانه شده است و بخش جدانشدنی روزمرگی‌ ماست. وانگهی، در حال حاضر بسیاری از ما سبک زندگی‌، تفکر، رفتار و… را از «سلبریتی‌های اینستاگرام» وام می‌گیریم، همان‌ها که خود را «اینفلوئنسر» می‌دانند.

خواننده گرامی
ادامه مطلب را می‌توانید با اشتراک دیجیتال «بازخورد» بخوانید.

با اشتراک دیجیتال:
ـــ به محتوای مطالب شماره جاری دسترسی دارید.
ـــ آرشیو کامل شماره‌های شش سال گذشته مجله در اختیارتان است.
ـــ مطالب ویژه وب‌سایت را می‌خوانید.

گزینه‌های اشتراک را در ادامه همین صفحه ببینید


اشتراک یک‌ماهه

یک ماه دسترسی به تمامی مطالب وب‌سایت + ۱ روز رایگان

۵۰

هزارتومان

اشتراک سه‌ماهه

سه ماه دسترسی به تمامی مطالب وب‌سایت + ۵ روز رایگان

۱۲۵

هزارتومان

اشتراک شش‌ماهه

شش ماه دسترسی به تمامی مطالب وب‌سایت + ۱۰ روز رایگان

۲۲۵

هزارتومان

اشتراک یک‌ساله

یک سال دسترسی به تمامی مطالب وب‌سایت + ۱۵ روز رایگان

۳۶۰

هزارتومان