درباره ما

«بازخورد» فصلنامه‌ای است مستقل و غیرانتفاعی و غیرتجاری که با درآمد حاصل از تک‌فروشی و حق‌اشتراک و آگهی اداره می‌شود. ‏هدف اصلی مجله «بازخورد» بررسی انتقادی مسایل حوزه فرهنگ و فناوری و ارتباطات و نیز حمایت از رسانه‌های مستقل و‌ گردش ‏آزاد اطلاعات است.

«بازخورد» از منظر تحلیلی و نقادانه به حوزه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات، دنیای دیجیتال، روزنامه‌نگاری، ‏مطالعات فرهنگی و رسانه، و علوم ارتباطات اجتماعی می‌پردازد ـــ در کنار پرداختن به موضوعاتی مشابه در عرصه فلسفه و دانش و ‏جامعه‌شناسی و ادبیات علمی‌تخیلی و سینما و رسانه‌های تصویری.

نگاه «بازخورد» به فناوری ارتباطات نه بدبینانه است نه خوشبینانه، و تأکید دارد ‏در برابر دوقطبیِ رویکرد بدبینانه و خوشبینانه به فناوری باید از بدیلی جدید سخن گفت: دخالت مستقیم ارزش‌های دموکراتیک در ‏فرایند طراحی فناوری، و نیز تغییر ارزش‌های دخيل در آن از طریق مشاركت عمومی. شما مخاطب گرامی می‌توانید با خرید نسخه‌های چاپی و دیجیتالی یا ‏اشتراک مجله در ارتقای کیفیت و تداوم انتشار و ترویج ایده‌های اصلی این رسانه سهیم باشید‎.‎

صاحب امتیاز و مدیرمسئول: سعید ارکان‌زاده یزدی

دبیر تحریریه: سهند ستاری

همکاران تحریریه: حسن نمکدوست تهرانی، صالح نجفی، پوریا ناظمی، کاوه عیدی‌زاده، بابک سلطانی، فرید دبیرمقدم، فرزانه قبادی، نیوشا ستاری، آزاده اکبری.

نشانی: تهران، خیابان سهروردی شمالی، نبش اندیشه ۲، پلاک ۴۴۱، واحد ۲، کدپستی: ۱۵۶۹۶۴۳۱۱۶

شماره‌های تماس: ۸۸۸۶۴۹۵۱ ــــ ۰۹۲۲۱۵۵۸۶۰۵ ــــ ۰۹۱۲۲۷۸۸۹۲۲

فصلنامه به‌جای دوماهنامۀ «بازخورد»

مجله «بازخورد» در چهار سال گذشته به‌طور منظم هر دو ماه یک‌بار منتشر شده است. سال پنجم را نیز با همین نظم آغاز و ‏شمارۀ ‌‏۲۵ را منتشر کردیم. شمارۀ ۲۶ مجله نیز باید همین روزها به انتشار می‌رسید. اما متأسفانه در این سرزمین همه‌چیز ‏تابع ‏برنامه‌ریزی و تلاش شما نیست.
در ماه‌های اخیر هزینه‌های انتشار مجله‌ای مستقل که متکی است به ‌تک‌فروشی و اشتراک و ‏آگهی به‌‏حدی افزایش یافت ـــ و متأسفانه همچنان نیز ادامه دارد ـــ که چاره‌ای برایمان نماند جز انتشار مجله در قالب «فصلنامه» تا ‏بخش ‏کوچکی از هزینه‌های ناعادلانه و پیشی‌بینی‌ناپذیر جبران شود.
با این حال، تبدیل دوماهنامه «بازخورد» به فصلنامه نه‌تنها از کیفیت مجله نخواهد کاست که تلاش ‏خواهیم کرد با افزودن بخش‌هایی تازه رضایت شما را همچنان جلب کنیم. امید داریم این تغییرات موقتی ‏باشد و ‏به‌زودی به نظم انتشار قبلی بازگردیم. از تاریخ آموخته‌ایم امید راستین نه داراییِ فاتحان که از آنِ نومیدان است.‏

۳۱ خرداد ۱۴۰۱