بازار فناوری آموزشی

کسب‌وکار آموزش آنلاین در جهان

مترجم: مسعود لطفی
طرح: سی‌ان‌ان

با اینکه کشورهای مختلف جهان از نظر میزان درگیری با بیماری کوویدـ۱۹ در وضعیت‌های متفاوتی به سر می‌برند، در حال حاضر مدارس بیش از ۱.۲ میلیارد کودک در ۱۸۶ کشور دنیا به‌خاطر این بیماری عالم‌گیر به تعطیلی کشیده شده است. در دانمارک، کودکان زیر یازده ‌سال بعد از تعطیلی اولیه در تاریخ ۱۲ مارس به مهدکودک‌ها و مدرسه‌های خود برگشته‌اند، ولی در کره‌ جنوبی دانش‌آموزان به‌صورت آنلاین به حضور و غیاب معلمان خود پاسخ می‌دهند.

این تغییر رویه ناگهانی از آموزش حضوری به آموزش آنلاین که در بسیاری از مناطق جهان به چشم می‌خورد موجب شد این سؤال مطرح شود که آیا شیوه‌ آموزش آنلاین در دنیای بعد از این بیماری عالم‌گیر نیز باقی خواهد بود و اصلاً چنین تغییری چه تأثیری بر بازار آموزش در سراسر جهان خواهد گذاشت.

حتی قبل از شیوع بیماری کوویدـ19 نیز شاهد رشدی چشم‌گیر در بهره‌گیری از فناوری‌های آموزشی بودیم. در سال ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاری‌های جهانی در حوزه فناوری آموزشی (edtech) به سقف ۱۸.۶۶ میلیارد دلار آمریکا رسید و پیش‌بینی می‌شد در سال ۲۰۲۵ ارزش بازار سراسری آموزش آنلاین به ۳۵۰ میلیارد دلار برسد. و البته از زمان شیوع بیماری کوویدـ۱۹ موج خروشان استفاده از فناوری‌های آموزشی بسیار بزرگ‌تر شده است، چه در قالب اپلیکیشن‌های آموزش زبان، تدریس مجازی، برنامه‌های کنفرانس تصویری و چه در قالب نرم‌افزارهای آموزش آنلاین.

خواننده گرامی
ادامه مطلب را می‌توانید با اشتراک دیجیتال «بازخورد» بخوانید.

با اشتراک دیجیتال:
ـــ به محتوای مطالب شماره جاری دسترسی دارید.
ـــ آرشیو کامل شماره‌های شش سال گذشته مجله در اختیارتان است.
ـــ مطالب ویژه وب‌سایت را می‌خوانید.

گزینه‌های اشتراک را در ادامه همین صفحه ببینید


اشتراک یک‌ماهه

یک ماه دسترسی به تمامی مطالب وب‌سایت + ۱ روز رایگان

۵۰

هزارتومان

اشتراک سه‌ماهه

سه ماه دسترسی به تمامی مطالب وب‌سایت + ۵ روز رایگان

۱۲۵

هزارتومان

اشتراک شش‌ماهه

شش ماه دسترسی به تمامی مطالب وب‌سایت + ۱۰ روز رایگان

۲۲۵

هزارتومان

اشتراک یک‌ساله

یک سال دسترسی به تمامی مطالب وب‌سایت + ۱۵ روز رایگان

۳۶۰

هزارتومان